ELAZIĞ KÜLTÜR VE TANITMA VAKFI MALİ İŞLER YÖNETMELİĞİ:
1. Bu yönetmelik Vakıf çalışma ve görev yönetmeliğinin 22. maddesi gereğince hazırlanmış olup, Vakfın tüm mali işleri bu yönetmelik esaslarına göre yürütülür.
2. Bu yönetmeliğin uygulanmasından sayman üye, Vakıf Müdürü ve muhasebe şefi birlikte sorumludurlar.
3. Vakıf adına yapılacak her türlü tahsilatlar Vakıflar Genel Müdürlüğünden temin edilen Vakıf kaşesini taşıyan ve soğuk damga ile damgalanmış makbuzlarla yapılır.
TAHSİLATLAR :
4. Tahsilat makbuzlarını kullanmaya Yönetim Kurulu üyeleri, Vakıf Müdürü ve Muhasebe Şefi yetkilidir. Ancak;Gerektiğinde Yönetim Kurulu, sayısı ve seri numarası belli olan makbuzu başka bir kişiye kullanma yetkisi verebilir.
5. Tahsilat makbuzları ile tahsil edilen her türlü gelirler en geç tahsilatı izleyen işgünü akşamına kadar bankaya yatırılır. Ancak; 1.000.00-TL.ya kadar olan miktar kasada tutulabilir.
AVANS VERİLMESİ :
6. Vakıfla ilgili işlerin yürütülmesinde Vakıf Yönetim Kurulu üyeleri, Vakıf Müdürü ve Muhasebe Şefine yapılacak işin cinsine uygun olarak avans verilebilir. Gerektiğinde sayılan yetkililer dışındaki kişilere Yönetim Kurulu kararıyla avans verilebilir. Verilen avanslar belgeleri alınıp mahsup edilmeden ikinci bir avans verilemez. Miktarı 1.000.00.-TL’ yı geçen avanslar, Yönetim Kurulu kararı ile verilir.
TEDİYELER :
7. Vakıf işlerinin yürütülmesiyle ilgili her türlü harcamalar ( ödemeler ) tediye (ödeme) makbuzu ile yapılır. Tediye makbuzları tahsilat makbuzlarında olduğu gibi Vakıf kaşesini taşıyan soğuk damga ile damgalanmış olarak kullanılır.Tediye makbuzlarının usulüne uygun kullanılmasından sayman üye, vakıf müdürü ve muhasebe şefi birlikte sorumludur.Kullanılmış olup, dip koçanları bulunan ve kullanılmamış tahsilat ve tediye makbuzları kasada saklanır. Ayrıca;tahsilat ve tediye makbuzları cilt ve numarası ile bir deftere kaydedilir.
8. Çalışma programı çerçevesinde yapılacak cari harcamalarda, aşağıdaki usuller uygulanır.Hiçbir karara gerek olmadan Vakıf Müdürü ile muhasebe şefi birlikte belge karşılığı 250.00.-TL. ya kadar harcayabilirler. Sayman üye, ile Vakıf müdürü birlikte karara lüzum kalmadan belge karşılığında 1.000.00.-TL. ya kadar harcamaya yetkilidirler. 1.000.00.-TL. yı geçen harcamalarda Yönetim Kurulu kararı zorunludur.
SATIN ALMA :
9. Vakıf ,iş programındaki faaliyetlerin yürütülmesi her türlü satın alma işlerini yapmak üzere bir satın alma komisyonu kurulur.Satın alma komisyonu Yönetim Kurulu tarafından icra kurulu ( Başkan, Genel Sekreter ve Sayman ) üyeleri dışındaki bir üyenin başkanlığında Vakıf müdürü, muhasebe şefinden oluşur. Gerektiğinde komisyona Sayman üye de katılır.
Vakıf adına yapılacak her türlü satın almalar her kalemin tahmini tutarı 500.00.-TL.’ye kadar olanlar (500.00.-TL dahil ) doğrudan doğruya,tutarı 500.00.-TL.’ dan yukarı olan satın almalar da Yönetim Kurulu kararı ile pazarlık veya eksiltme suretiyle yapılır. Nitelik itibariyle bir bütünlük oluşturan satın almalar bölünemez.
Tutarı 500.00.-TL.’ ya kadar olan pazarlıkla yapılacak satın almalar bir karar veya teklif olmaksızın satın alma komisyonunca düzenlenecek Pazar araştırması tutanağına dayanılarak yapılır.
Tutarı 500.00.-TL ‘dan daha yukarı pazarlıkla yapılacak satın almalar ise satın alma komisyonunca çeşitli firmalardan yapılan fiyat soruşturması ve alınacak teklif mektuplarının incelenmesi sonucu malın niteliği ve fiyat bakımından en uygun olanı tutanakla saptanmak ve belgelendirmek suretiyle bir karara bağlanarak yapılır.
BANKADAN PARA ÇEKİLMESİ :
10. Vakfın parasal varlığı,Vakıf merkezinin bulunduğu en yakın Devlet bankasından birine yatırılır. Aylık ödemeleri aşan miktar mutlak surette vadeli olarak bankada bulundurulur. Devlet tahviline veya Yönetim Kurulu kararıyla güvenli gelir getirici her hangi bir yatırıma da yatırılabilir.
Her ay sonunda banka ekstreleri alınır. Vade sonunda faizler işletilerek muhasebe kaydına alınır.
Bankadan para çekilmesi Yönetim Kurulunun imza yetkisi verdiği en az iki kişinin imzası ile yapılır. İmza yetkisi verilen kişilerin noterden hazırlanmış imza sirküleri bankalara gönderilir. Vakfın gelir gider durumu üç ayda bir Yönetim Kurulunun bilgisine sunulur.