ELAZIĞ KÜLTÜR VE TANITMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
AMAÇ :
MADDE 1 – Bu yönetmeliğin amacı, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı, Müdürlüğünün işleyişi ile ilgili esasları düzenlemektir.
KAPSAM :
MADDE 2 – Bu yönetmelik ,Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Müdürlüğünün faaliyetlerini ve personelin görev,yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları kapsar.
DAYANAK :
MADDE 3 – Bu yönetmelik, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı senedinin 25. maddesi gereğince hazırlanan çalışma tüzüğünün 22. maddesine göre hazırlanmıştır.
TANIMLAR :
MADDE 4 – Bu yönetmelikte geçen;
a)Vakıf, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfını,
b)Vakıf senedi, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfının kuruluşu ile ilgili resmi belgeyi,
c)Yönetim Kurulu, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Merkez Yönetim Kurulunu ifade eder.
KURULUŞ :
Müdürlük :
MADDE 5 –Müdürlük teşkilatı tabloda (ek 1 ) gösterildiği gibidir. Müdürlük teşkilatı hizmetin gerekleri, personelin görevleri ve bağlantılarına göre düzenlenmiştir. İhtiyaca göre değişebilir.
VAKIF PERSONELİ :
MADDE 6 – Vakıf personelinin tanımı ve ayrımı ;
a) TANIMI :
Vakıf personeli, vakıf teşkilatında ücretle çalışan personeldir.
b)AYRIMI :
Tanımı yapılan kişiler sürekli ve geçici olmak üzere iki guruba ayrılırlar.
(1) SÜREKLİ PERSONEL :
Onaylanmış bulunan kuruluş ve kadro içinde görevleri tespit edilen personeldir ( ek:1 )
(2)GEÇİCİ PERSONEL :
Belirlenmiş kadroları bulunmayan ve beliren ihtiyaç üzerine geçici sürelerle görev verilen personeldir.
MADDE 7 – SÜREKLİ PERSONEL :
a) Büro personeli : Müdürlük teşkilatının kuruluş ve kadrosunda yönetim, yürütme, denetim, para işleri gibi büro ve benzeri görevlerde çalışan personeldir.
b) Yardımcı hizmetler personeli : Müdürlük teşkilatında tespit edilmiş kuruluş ve kadrolarda yardımcı hizmetlerde çalışan personeldir.
MÜDÜRLÜK VE PERSONELİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI :
ÜNVANLAR :
MADDE 8 – Müdürlüğün kuruluş kadrosunda yer alan ünvanlar ;
A) Müdür
B) Şef
C) Diğer personel .
MADDE 9–Müdürlük teşkilatı,Vakıf Merkez Yönetim Kurulundan sonra, karar, yürütme ve yönetim organı olup, Müdürün yönetiminde yasaların,Vakıf senedi ve yönetmeliklerin hükümleri, Yönetim Kurulu kararlarına göre işleri yürütür.
A) Müdür :Genel sekretere bağlı olarak çalışır. Vakıf personelinin birinci derece amiridir.
MADDE 10 –Müdürün görev yetki ve sorumlulukları : Vakfa ait her türlü iş ve işlemleri,Vakıf senedi ve mevzuat çerçevesinde yürütür .
A ) Görev ve Sorumlulukları :
a) Müdür, Vakıf işlerini düzenleyip yürütmekte görevini yerine getirmekte tam yetkiye sahip olup, Genel Sekretere karşı sorumludur.
b) Merkez Yönetim Kurulunca seçilmiş olan konularda,Vakfın çalışma ve hesapları ile Genel Kurula, yapılan sunuş ve önerileri hazırlar.
c) Genel Kurul toplantısı sonuçlarıyla alınan kararlardan ve Vakfın çalışmalarından gerekli görülenleri bir bülten, dergi, veya yazı ile Yönetim Kurulu kararı alınarak, Vakıf şubelerine ve irtibat bürolarına, kamu oyuna yayınlar ve duyurur.
d) Merkez Yönetim Kurulunca alınan kararlar doğrultusunda Vakfın bütün çalışmalarını ve Vakıf kaynaklarının üretime dönüşmesini planlar, programa bağlar ve bütçeler.
e) Vakfın yazışma, muhasebe ,finansman yönetimlerini,üst ve genel yönetim, kamu ile ilişkiler,personel yönetimi,haberleşme bilgi edinme, denetim, gözetim,arşivleme,basın TRT ve reklam konularında işbirliği ve diğer çalışmaları yapar,yaptırır ve bunları düzenler.
f) Vakfa gelir sağlama faaliyetleri ile ilgili kaynakları bulur, bunlarla ilgili gereken işlemleri yürütür ve ilgililerle ilişkiler kurar.
g) Genel bütçeyi hazırlatır, onaylanmasından sonra uygular.
h)Vakfın amacına uygun olarak güvenilir bir örgütü uygulanabilirliğini de dikkate alarak tasarlar,Merkez Yönetim Kurulunun onayına sunar, kurulmuş olan örgütün değişen şartlara uyumunu izler, gereken değişiklikleri zamanında Merkez Yönetim Kuruluna götürür.
ı) Merkez Yönetim Kurulu gündemini, kurula sunulacak teklif ve raporları hazırlar ve ilgililere gönderir. Yönetim Kurulunun sekreterlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlar.
i) Kamu kurum ve kuruluşları ile Vakıf yararına olabilecek işbirliğini gerçekleştirir.
j) Vakıf hizmetlerinin yürütülmesinde sistemler ve düzenler oluşturur, bunları gereklerine göre Merkez Yönetim Kuruluna sunar, kabulünden sonra yürürlüğe koyar.
B)Yetkileri :
a) Müdürlük kadrosunun adet ve ücret sınırları içerisinde kalmak ve önceden Yönetim Kuruluna bilgi vermek ve onayını almak koşulu ile personeli yürürlükteki mevzuata göre işe alır, onlarla sözleşme yapar ya da işten çıkarır.
b) Görev gereği ya da zorunlu hallerde Genel Sekretere bilgi vererek kadrolar arasında personel değişikliğini sağlayıcı işlemler yapar. Personelin yanlış tutum ve davranışlarını,kusurlarını gördüğünde gerekli değerlendirmeyi yapar,gerekli önlemleri alır ve uygular.
c) Onanmış olan bütçenin ödeme amirliğini yapar.
d) Yetki sınırlarını aşan durumlarda veya ihtiyaç duyduğu hallerde Merkez Yönetim Kurulundan yetki ister.
B) Muhasebe Şefi :
Vakıf Müdürüne bağlı olarak çalışır.
1- Onanmış yıllık bütçe çerçevesinde ve yönetmelik hükümlerine göre Vakfın gelir- gider hesaplarını ve kayıtlarını tutar ve düzenler.
2- Vakfın yıllık bütçesinin hazırlanması ve düzenlenmesi için sayman üye ve Vakıf Müdürünün direktifi ile yıllık iş programını hazırlar ve bütçeyi onunla bağdaştırmak için gereken bilgileri toplar. Bütçeye temel olacak duruma getirir ve değerlendirir. Bütçenin temel hazırlık çalışmalarını yapar, onanmasından sonra uygular.
3- Kararlaştırılmış olan gider ve diğer ödemeleri yapar.
4- Vakfın her türlü gelirinin tahsilatını yapar.
5- Gerekli durumlarda kullanılmak üzere,Merkez Yönetim Kurulunca tespit edilen tutara kadar parayı kasada bulundurabilir. Veznedarlık görevini yürütür.
6- Vakfın mali durumu açıkça gösterilen sağlam ve usulüne uygun belgelere dayalı muhasebeyi kurar,işletir ve aylık raporlarla mali durum değerlendirmesini Müdüre sunar.
7- Vakfın gelirlerini ve giderlerini belirleyen çalışmalar yapar ve bunları sonuçlandırır.
8- Bütçenin bölüm ve maddelerinde yapılması gereken değişiklik ve düzenlemeleri teklif eder,izler ,kararı uygular.
9- İlgililerce hazırlanan, yatırım, iştirakler ve alımlar için yapılan plan ve programların mali durumunu tespit eder.
10- Vakfın diğer şubeleri ile gerekli işbirliği yaparak yıllık gelir-gider bütçelerinin düzenlenmesini,uygulanmasını ve il ilçe şubelerinin gelirlerinden müdürlüğe gönderilecek kısımların süresi içinde gönderilmesini izler ve sağlar.
11- Vakfın sahip olduğu kıymetli evrakın(değerli makbuz,açık bağış makbuzu,pul tipi yardım fişi,para,senet,bono,tahvil,madalya ,şilt kupa ziynet eşyası vb.) saklanmasının ve korunmasının sağlanmasından ve hesaplarının tutulmasından sorumludur.
12- Tahsilat, Tediye ,Mahsup ve kasa fişlerinin imza işlemlerini ve gereken yerlere işlenmesini sağlar.
C )Diğer Personel :
MADDE 12- Müdürlük diğer personelinin yapacağı işler,görev ve sorumlulukları :
A) Müdürlük Sekreteri :
1) Müdürlüğün yazışma,dosyalama,arşiv işlerini yürütür. Teksirlerini hazırlatır ve yaptırır, gelen giden yazıların kayıt,ilgililere havale ve teslimini yapar,yazı dağıtım ve habercilik görevlerini düzenler ,yazıları izler.
2) Merkez Yönetim Kurulunun, Müdürün telefon görüşmelerini sağlar ve gereken notları tutar.
3) Personelin kişisel işlemlerini,izin çizelgelerinin düzenlenmesini ve uygulayıp gerekli yerlere işlenmesini yürütür, izler sonuçlandırır.
4) Yönetim Kurulu toplantı odasının hazırlanmasını sağlar.
5) Müdüre karşı sorumludur.
B) Büro Personeli ve Daktilograflar :
1) Atandıkları kadroların bağlı bulundukları şefin emrinde ve yönetiminde olmak üzere, kendilerine verilen görevleri yürütürler.
2) Bağlı bulundukları şefe karşı sorumludurlar.
GENEL KURUL
DİSİPLİN KURULU
DENETİM KURULU
MERKEZ YÖNETİM KURULU
ŞUBELER