ELAZIĞ KÜLTÜR VE TANITMA VAKFI ÇALIŞMA TÜZÜĞÜ
AMAÇ:
Madde 1-Bu tüzük Elazığ ili ile, Elazığlıların ekonomik, kültürel, sağlık, sosyal, eğitim, öğretim, turizm ve tanıtma, spor ve diğer sorun ve ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli araştırma ve çalışmalar yapmak, yardımcı olmak, öneriler hazırlamak ve bunları her türlü mali kaynak ve imkânlarla da destekleyerek çözüme kavuşturmak için kurulan, resmi senedi noterce onaylanıp mahkemece tescil işlemleri tamamlanmış (Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı) nın işleyişi, organları, bunların görev ve yetkileri ile sorumluluklarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
KAPSAM VE SINIRLILIK:
Madde 2-Bu Tüzük, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfının Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Müdürlük, il şubelerinin iş ve işlemlerini, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Bu Tüzükle belirlenmiş hususlarda 903 sayılı kanun ve Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre kurulan Vakıflar hakkında Tüzük ile Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı resmi senedinde yer alan hükümlere uyulur.
TANIMLAR:
Madde 3- Bu Tüzükte geçen:
“Vakıf”, Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfını,
“Vakıf Senedi”, Vakfın Kuruluşu ile ilgili mahkemece tescil edilmiş” belgeyi.
“Genel Kurul”, (Mütevelli heyeti) Vakfın senedinin 14 ve 15’ci maddeleri ile oluşturulan genel kurulu.
Senedin 14, maddesi ile kurucuların yerlerine gösterilen adayları kapsamaktadır. Oysa 15/2 madde yeni üyelere bu sıfatı verebilmekte, müteakip maddelerde genel kurul mütevelli heyeti olarak isimlendirilmektedir.
“Merkez Yönetim Kurulu Başkanı”, 18. maddesine göre oluşan Merkez Yönetim kurulunca seçilen başkanı.
“Merkez Yönetim Kurulu”, Genel Merkezde görev yapan ve Genel kurulca seçilen üyelerle oluşan kurulu.
“Denetim Kurulu” Vakıf senedinin 20’ci maddesi gereğince Genel kurulca seçilen denetim kurulunu.
“Müdürlük” Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Müdürlüğünü “Şube Şefliğini”, gerektiğinde il şubelerinde yönetim işleri ile görevli birimi.
“İrtibat Bürosu” Yurt dışında Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfını temsil eden büroları ifade eder.
DAYANAK:
Madde 4- Bu Tüzük:
a) 903 Sayılı Kanun,
b) Türk Medeni Kanunu Hükümlerine göre kurulan Vakıflar hakkında Tüzük,
c) Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı resmi senedi hükümlerine göre hazırlanmıştır.
VAKIF MERKEZİ VE ŞUBELERİ:
Madde 5- Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Merkezi Ankara’dadır. Yurt içinde ve dışında Genel Kurul kararı ile şube ve irtibat büroları kurulabilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Vakfın organları, görevleri, çalışma usul ve esasları.
VAKFIN ORGANLARI:
Madde 6- Vakfın yönetimi aşağıdaki organlar tarafından sağlanır.
a) Genel Kurul
b) Merkez Yönetim Kurulu
c) Denetim Kurulu
d) Müdürlük
e) Şube Yönetim Kurulu
f) İl Şube Sekreterliği
g) İrtibat Büroları.
GENEL KURUL:
Madde 7- Genel kurul (Mütevelli Heyeti) Vakıf Senedinin 15’ci maddesinde yazılı kişilerden oluşur.
Her yılın Ocak ayı içinde Vakıf merkezinde olağan toplantısını yapar. Ayrıca Merkez Yönetim Kurulunun kararı üzerine veya üyelerden 1/5’inin yazılı isteği üzerine en geç bir ay içerisinde olağanüstü toplantısını yapar.
Çağrılar Merkez Yönetim Kurulu başkanı tarafından toplantı gündemi, tarihi ve yeri belirtmek suretiyle en az on beş gün önce üyelere taahhütlü mektupla duyurulur. Gerektiğinde bir gazete de ilan edilir.
Madde 8- Genel kurullarda kararlar toplantıya katılanların sayısından bir fazlası ile alınır.
Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler ise Merkez Yönetim Kurulunun teklifi veya üyelerin 1/5’inin yazılı teklifi üzerine Genel Kurul üye tam sayısının en az yarısından bir fazlasının oyu ile yapılır.
NOT: (Senet Md. 23. le. yön. kur. İttifakı öngörülmekte), üye 1/5’ne bu hak tanınmıştır.
Madde 9- Genel Kurulun Görevleri:
ÜYELER ARASINDAN:
A- Merkez Yönetim Kurulu üyelerini, denetçileri ve disiplin kurulu asıl ve yedek üyelerini seçmek, gerektiğinde kurul halinde veya münferiden görevlerine son vermek.
B- Merkez Yönetim Kurulunca düzenlenen çalışma raporu ile bilanço, gelir ve giderleri incelemek ve onaylamak.
C- Denetçiler raporunu incelemek,
D- Merkez Yönetim Kurulu ve Denetçiler kurulu üyelerini ibra etmek.
E- Bir sonraki yıl bütçesini incelemek.
F- Vakfın çalışma ve gelişme programlarını incelemek, teklifleri irdelemek, bu konulara ilişkin yönlendirici kararlar almak.
MERKEZ YÖNETİM KURULU:
Madde 10-Merkez Yönetim Kurulunun (7) asıl, (7) yedek üyesi genel kurulca seçilir. Görev süreleri 2 yıldır. Genel kurulca ibra edilen ve süresi dolan üyelerin yeniden seçilmeleri mümkündür.
Bir mazerete dayanmaksızın arka arkaya üç defa ve yılda altı kez Merkez Yönetim Kurulu toplantısına katılamayan üyeler bu sıfatlarını kaybederler. Sözlü veya yazılı olarak bildirilmesi kaydıyla, mazeretin kabulü Merkez Yönetim Kurulu kararları ile olur.
Herhangi bir nedenle görevi sona eren üyenin yerine yedek üyeler, aldıkları oy sıralamasına göre Merkez Yönetim Kurulu üyeliğine getirilirler.
MERKEZ YÖNETİM KURULUNUN YÖNETİMİ:
Madde 11-Merkez Yönetim Kurulu, Genel Kurulu takip eden ilk toplantıda kendi aralarında bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir genel sekreter, bir mali sekreter (Sayman) seçer. Kurulu, Başkan, bulunmadığı hallerde Başkan yardımcısı yönetir.
Merkez Yönetim Kurulu en az ayda bir, yarıdan bir fazla üyenin katılmasıyla toplanır. Kararlar toplantıya katılanların çoğunluğu (yarıdan bir fazlası) ile alınır.
Oyların eşit olması halinde Başkanın bulunduğu tarafın görüşüne itibar olunur.
Kararlar noterden onaylı Merkez Yönetim kurulu karar defterine geçirilir. Toplantıya katılanlarca imzalanır.
Madde 12-Merkez yönetim kurulunun görevleri:
A- Vakfın amaçlarını gerçekleştirmek üzere her türlü karar ve önlemleri almak.
B- Vakfın gelirini arttırıcı tedbirler almak.
C- Bilanço, gelir gider hesabı, faaliyet raporu, bütçe ve yıllık programları hazırlamak gerektiğinde fasıllar arasında aktarmak yapmak.
D- Vakfı idare ve temsil etmek, Vakfı temsil ve ilzama yetkili olanları ve derecelerini tesbit etmek.
E- Yönetmelik ve tüzükleri, gerektiğinde değişikliklerini hazırlamak.
F- Belirli işler için lüzumlu vekaletnameleri vermek.
MERKEZ YÖNETİM KURULU BAŞKANIN GÖREVLERİ:
Madde 13- Merkez Yönetim Kurulu Başkanın görevlerinden başlıcaları:
A- Vakfı yurt içinde ve yurt dışında temsil etmek.
B- Merkez yönetim kurulu çalışmalarını yönetmek.
MERKEZ YÖNETİM KURULUNA VERİLECEK ÜCRET:
Madde 14- Merkez Yönetim Kurulu üyelerine bu çalışmaları nedeniyle ücret ödenmez.
Ancak Ankara dışında Vakıfla ilgili bir hizmette görevlendirilenlerle Ankara dışında yerleşik olup da Merkez yönetim kurulu toplantısına katılan üyelere birinci derece Devlet memurlarından en yüksek göstergeli Devlet memuruna ödenen yolluk ve gündelik ödenir.
DENETİM KURULUNUN OLUŞMASI:
Madde 15-Denetim kurulu, Genel kurulca kendi üyeleri arasından seçilerek iki asil iki yedek üyeden oluşur. Bunların süresi üç yıldır.
Üyelerden herhangi birinin görevden çekilmesi halinde yedek üyelerden biri oy sırasına göre davet edilir. Davet edilecek üye kalmadığı hallerde Genel kurulca yeni bir aday, yedeği ile birlikte seçilir. Bunlar, yerine geldikleri veya seçildikleri üyenin süresini tamamlarlar.
DENETİM KURULUNUN GÖREVLERİ:
Madde 16-Denetim kurulu Vakfın idare ve işletme ile ilgili bütün evrak, defter ve vesikalarını ve Merkez Yönetim kurulu kararlarının uygulama derecesini inceler ve kontrol eder.
Hesap dönemi sonu itibariyle düzenlenecek rapor en geç bir Ocak tarihine kadar Genel Kurul üyelerine gönderilmek üzere Merkez Yönetim kuruluna verilir.
Ayrıca denetçiler, her üç ayda bir Vakfın gelir ve giderleri ile ilgili evrakını inceleyerek sonucunu ve tavsiyelerini bir raporla Merkez Yönetim Kurulu üyelerine bildirirler.
Madde 17-Denetim kurulu üyelerine çalışmaları nedeniyle ücret ödenmez.
Ancak, Ankara dışında görevlendirilmeleri veya Ankara dışında yerleşik olmaları halinde en yüksek ek göstergeli birinci derecedeki Devlet memuruna ödenen yolluk ve gündelik ödenir.
MÜDÜRLÜĞÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
Madde 18-Müdürlüğün teşkilat, görev, yetki ve sorumlulukları ile disipline ilişkin esaslar, Vakıf senedi ve bu yönetmeliğe aykırı hükümler taşımamak kaydıyla, bir Tüzükle düzenlenir ve Merkez Yönetim Kurulunun onayı ile uygulamaya konur.
MÜDÜRLÜKTE TUTULACAK DEFTER VE DOSYALAR:
Madde 19-Müdürlükte Vakfın özelliği dikkate alınarak desimal dosya sistemi uygulanır ve hazırlanacak dosya anahtarına göre evrak dosyalanır. Muhasebe ile ilgili defter ve dosyalar dışında;
a) Merkez Yönetim Kurulu karar defteri (Noter tasdikli)
b) Demirbaş eşya esas defteri
c) Sicil defteri
d) Sicil fiş defteri
e) Kıymetli evrak defteri
f) Teftiş defteri
g) Sayım cetvelleri
h) Personel dosyası
ı) Ödenek defteri tutulur.
ŞUBE YÖNETİM KURULLARININ OLUŞMASI:
Madde 20-Vakıf Şube Yönetim Kurulları Genel Kurulca onaylanmış olan “Merkezi Ankara’da bulunan Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı Şubelerinin Çalışma Talimatı” hükümlerine göre Şube kurucular kurulunca oluşturulur.
Çalışma usul ve esasları ile organlarının görev ve yetkileri, kullanacakları makbuz, defter, belge ve kayıtları sözü edilen talimat hükümlerine göre yürütülür.
İRTİBAT BÜROLARININ GÖREVİ:
Madde 21-İrtibat Bürolarının görevleri şunlardır:
1- Vakfı tanıtıcı sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunmak.
2- Vakfa yapılacak bağış ve yardımları kanalize etmek.
3- Yurt dışında Vakfı temsil etmek.
4- Her yıl Aralık ayında ve gerek görülen tarihlerde büronun çalışmaları ve gelir durumu hakkında Genel Merkeze bilgi vermektir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
MUHASEBE İŞ VE İŞLEMLERİ
Madde 22-Vakıf Muhasebesinde bilanço esasına göre defter tutulur. Gelir gider hesapları yeni yılın ilk altı ayı içinde uygun görülecek mahalli araçlarla ilan edilir.
Vakfın hesap planı, muhasebe iş ve işlemleri, ayrıca hazırlanacak bir Tüzükte ayrıntıları ile belirtilir. Merkez Yönetim Kurulu Kararı ile uygulamaya konulur.
MALİ İŞLERDE YETKİ:
Madde 23-Vakfı mali yükümlülük altına sokacak ödeme evraklarının kimler tarafından imzalanacağı, Müdürlüğün bu konudaki yetkileri Merkez Yönetim Kurulunca tespit edilir.
BÜTÇE:
Madde 24- Bütçe Vakfın bir hesap dönemi içerisindeki bütün gelir ve giderlerini tahmini olarak tespit eden, bunların uygulanmasına, sarf ve tahsiline imkân ve izin veren belgedir.
Bütçe tasarısı müdürlükçe hazırlanır. Bütçenin hazırlanmasında, Merkez Yönetim Kurulunca onaylanan yıllık ve uzun vadeli çalışma programı göz önünde bulundurulur.
Bütçenin gelir ve gider rakamlarının tahsisinde bir evvel ki yıl yapılan uygulamalar dikkate alınır ve hizmetin gelişimi, gelir ve giderlerindeki artışlar değerlendirilerek, gelir gider dengesinin, Vakfın çalışmalarının programa uygun olarak yürütülmesini mümkün kılacak şekilde kurulmasına özen gösterilir.
BÜTÇE UYGULAMASI:
Madde 25-Her yılın bütçesinin uygulanmasında tasarrufa özen esastır. Bütçe ödeneği bulunmayan veya ödeneği bitmiş olan hizmetler ödenek temin edilmedikçe yerine getirilemez.
Ödeneği biten veya karşılığı olmayan hizmetlerin yerine getirilmesi, gider cetvellerinde gösterilen gider fasılları arasında ödenek aktarması Merkez Yönetim Kurulu kararı ile yapılır.
BÜTÇENİN KESİNLEŞMESİ:
Madde 26-Bütçe tasarısı Merkez Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir, ayrıca Genel Kurulun bilgisine sunulur. Kesinleşme işleminde bir gecikme olması halinde, geçen yıl bütçesi geciken süre içinde uygulanır.
ÇALIŞMA PROGRAMI:
Madde 27-Yıllık çalışma programının, bütçe ile birlikte veya ondan önce Merkez Yönetim Kuruluna sunulması ve onaylanması esastır.
GELİR VE GİDERLERİN TAHSİL VE ÖDENMESİ:
Madde 28-Bütçede öngörülen gelirler Vakıfça hazırlattırılan bağış makbuzları veya banka dekontu ile alınır. Giderlerin belgelere dayanılarak çek veya teminatla ödenmesi lazımdır.
Gerekli hallerde Müdürlük hizmetleri için avans yoluna başvurulur. Bir avans kapatılmadıkça yenisi alınmaz. Bir defada en fazla alınabilecek avans miktarı Merkez Yönetim Kurulunca tespit edilir.
BAĞIŞ VE YARDIMLARIN BELİRLİ HİZMETLERE TAHSİSİ:
Madde 29-Gerçek ve Tüzel kişiler tarafından yapılan her türlü bağışlar ve yardımlar, belirli bir hizmetin yürütülmesi kaydı ile şartlı yapılmış ise sadece o hizmetlere tahsis olunur. Bu husus, gerek bütçenin hazırlanmasında ve gerekse uygulanmasında göz önünde bulundurulur. Bütçenin yürürlüğe girmesinden sonra yapılan bağış ve yardımlar ilgili bütçe kalemine ilave edilir.
OLUŞTURULACAK FONLAR:
Madde 30-İl ve İlçe Şube gelirlerinin belli bir oranının mahallinde harcanması (amaçlar doğrultusunda) esastır. Bunun oranı Merkez Yönetim Kurulunca tespit edilir. Bu husus bütçenin hazırlanmasında ve uygulanmasında dikkate alınır. Bu maksatla özel karşılıklar içinde bir fon oluşturulur.
Yıl içinde sarfı mümkün olmayan yatırım ödenekleri ve gelecek yıllarda gerçekleştirilmesi kararlaştırılan yatırımlar için öngörülen ödenekler bir fonda toplanır. Bütçede özel karşılıklar içinde yer alır.
İHTİYATLAR:
Madde 31-Her yıl bütçe uygulaması sonunda sağlanan net gelirin %01’i yedek akçe olarak ayrılır. 50.000-TL.’ sını buldukça mal varlığına eklenir veya yeniden %01’in yedek akça olarak ayrılmasına devam edilir.
BÜTÇE UYGULAMASININ DENETİMİ:
Madde 32-Bütçe uygulaması, Merkez Yönetim Kurulu ve Müdür tarafından denetlenir. Denetim ayrıca, Genel Kurul adına Denetleme Kurulu, Vakıf Genel Müdürlüğü adına Vakıflar Genel Müdürlüğü Denetleme Kuru tarafından da yapılır.
HESAP DÖNEMİ:
Madde 33-Bütçe ve hesap dönemi her yılın Ocak ayının birinci gününden başlayıp, Aralık ayının otuzbirinci günü sona eren 12 aylık devredir.
VAKIFTAN YARDIM İSTEME:
Madde 34-İstekler yazılı olarak yapılır. Müdürlükçe değerlendirilir. Yönetim Kuruluna sunulur. Uygun bulunması halinde yerine getirilir.
Madde 35-Bu Tüzük Genel Kurul da uygun görülüp kabul edildiği gün yürürlüğe girer.
ŞUBELERDE MALİ İŞ VE İŞLEMLER:
Madde 36-Şubeler kendi imkânlarını ve durumlarını dikkate alarak bu Tüzük ile şubelerin çalışma talimatına uygun olmak kaydıyla mali işlerini düzenler ve yürütürler.
Ancak, şubelerin iş ve işlemlerinden bilgi sahibi olmak, Vakfın ülke çapında gelir ve gider durumunu tespit edebilmek için şubeler sağladıkları her türlü geliri bekletmeden Genel Merkez hesabına yatırmak zorundadır.
Vakfın amaçlarına aykırı bir hizmetin görülmesi şartına bağlı bağışlar şubeye iade edilir.
Diğer gelirlerin Merkez Yönetim Kurulunca tespit edilen oran dahilindeki bir bölümün, gerekçe gösterilerek talep edilmesi halinde, vakıf senedinde belirtilen amaçlar doğrultusunda kullanılmak kaydıyla geciktirilmeden şubelere gönderilmesi esastır. Şubeler sarf evrakını Genel Merkeze göndermek zorundadırlar.
Şubelerin iş ve işlemleri, Müdürlükçe gerek görüldüğünde denetlenir. Şube Yönetim Kurulu Başkanı, Şube sekreterliği ve irtibat bürosu Başkanlarının bankalardan para çekme yetkileri yoktur. Ancak, ödeme ve satın alma yetkileri Vakıf şubeleri çalışma talimatı hükümleri ile sınırlıdır.
Özel hizmet ve gerekli görülen hallerde Merkez Yönetim Kurulu’nun verdiği yetki çerçevesinde satın alma ve sarfları yapabilirler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Bağış ve Yardımlar
GELİRLER:
Madde 37-Vakfın gelirleri genellikle:
1- Şartlı veya şartsız para, menkul ve gayrimenkul bağışlardan,
2- Faiz gelirlerinden,
3- Şubelerin sosyal ve kültürel faaliyetleri sonucu sağladıkları gelirlerden,
4- Vakfa ait gayrimenkullerin kira bedellerinden,
5- 2866 Sayılı Kanun uyarınca bastırılan basılı evrak satışından,
6- Diğer gelirlerden oluşur.
Vakfa yapılacak her türlü bağış ve yardımlarla diğer iktisaplar, özel ve tüzel kişilerden tahsis edilen (sahiplenilen) mal ve haklar usulüne göre kaydedilir.
BAĞIŞLAR:
Madde 38-Vakfa yapılan para bağışları ilke olarak Bankadaki Vakıf hesaplarına yatırılmak suretiyle yapılır. Elden bağışlar makbuz karşılığı alınır. Vakıf amaçlarında açıkça sayılmayan şartlarla bağış yapılması halinde Merkez Yönetim Kurulunun kararı alınır.
Para bağışlarını disipline etmek, gelişi güzel makbuz basılmasını önlemek amacı ile bağış makbuzu, Merkez Yönetim Kurulu kararına dayalı olarak, sadece Müdürlükçe usulüne uygun olarak bastırılıp veya Vakıflar Genel Müdürlüğünden temin edilerek kullanılır ve şubelere kullanılmak üzere yeterince gönderilir.
Şubelerce kullanılan makbuzlarla sağlanan gelir Genel Merkez hesabına hemen gönderilir ve kullanılan makbuz dipkoçanları parçalanmadan, gerekli mahsup işlemi yapılamak üzere geciktirilmeksizin Müdürlüğe iade edilir.
Genel Merkez dışında hiçbir kişi ve kuruluş tarafından Vakfa ait bağış makbuzu bastırılıp kullanılamaz.
Gayrimenkul bağışları Merkez Yönetim Kurulunun onayı ve verilecek yetkiye göre gerçekleştirilir. Gayrimenkullere ait tapu senetlerinin şubeler adına veya Genel Merkez adına, diğer bir ifade ile Elazığ Kültür ve Tanıtma Vakfı adına alınması zorunludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
VAKFIN ZARARINA VE ALEYHİNE İŞLENEN İŞLEMLER
Madde 39-Vakfın zararına veya aleyhine işlenen eylemlerle ilgili olarak aşağıdaki işlemler yapılır:
a) Vakfın işlem, hesap, defter, kayıtları üzerinde herhangi bir suç kastine bağlı olmaksızın Vakfı zarara sokucu veya işlemleri engelleyici fiilleri görülenler hakkında fiilin derecesi ve sonucu oranında disiplin cezası uygulanır. Fiil, aynı zamanda Vakfı zarara sokmuşsa bu zararda kendilerine ödetilir.
b) Vakfın, kıymetli evrak, kağıt ve senetleri, taşınır ve taşınmaz malları ve kesin hesap tutanak raporları ve her türlü evrak, defter ve belgeleri üzerinde suç işleyenler hakkında cezai ve hukuki kovuşturma yapılmak üzere Disiplin Kurulu tarafından geliştirilen dosyalar Yönetim Kurulu kararı alınarak, Cumhuriyet Savcılığı, yetkili ve görevli Hukuk Mahkemelerine tevdi olunarak dava açılır.
Bu tür suçları işleyenler hakkında ayrıca fiilin mahiyet ve derecesine göre Müdürlük Teşkilat Yönetmeliğinin disiplin cezalarına ilişkin hükümler uygulanabilir.
DOSYALAR VE KOVUŞTURMALAR:
Madde 40-Yurt içi ve yurt dışı örgütlerince gereği gibi kovuşturulamayan veya Vakfın hak ve menfaatleri bakımından araya girilmesinde yarar görülen davalar ve kovuşturmalar Müdürlükçe yürütülür.
Teşkilat aleyhine açılan davalarla, teşkilatça açılıp sonu alınan davaların sonuçları, yurt içinde Şube Yönetim Kurullarınca, yurt dışında İrtibat Bürosu Başkanlarınca doğrudan Müdürlüğe, Müdürlükçe de Yönetim Kuruluna bildirilir. Yönetim Kurulu vakıf menfaatinin gerektirdiği her türlü önlemi alır.
YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK:
Madde 41-Bu Tüzükle ilgili olarak değişiklik yapılması veya yeni maddeler eklenmesi Merkez Yönetim Kurulu üye tam sayısının 2/3 oy çoğunluğuna dayanan kararı ve Genel Kurulun onayı ile yapılır.
YÜRÜRLÜK:
Madde 42-Bu Tüzük Genel Kurulun 26 Ocak 1992 tarihindeki olağan toplantısında kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.
YÜRÜTME:
Madde 43-Bu Tüzüğü Merkez Yönetim Kurulu yürütür.